אדם בונה ביתו


106988-חיים בנוניהכתבה הופיע בירחון "חיים אחרים" גליון מס' 137 פברואר 2008

על פי תורת הפנג שואי קיים קשר גורל ואפילו קרמתי בין האדם לביתו. 
לכן יועץ מעמיק ימליץ על עיצוב המתחשב  במפה האסטרולוגית של האדם ומאזן את היסודות הבולטים בה. שרונה פומס כותבת על נקודת המפגש בין  לפנג שואי. כתבה: שרונה פומס . 

           
106991-tb-חיים 1 106992-tb-חיים 2
           

                                                                                                                                                        
קיסרי סין העתיקה נעזרו באסטרולוגים וביועצי פנג שואי כדי לבחור מיקום נכון למבנים ולפריטים ועיתוי נכון לפעולותיהם. כמוהם נוהגים גם היום אנשי מקצוע במזרח,ויותר ויותר גם במערב, המשלבים את שני תחומי הידע. רוב המומחים בעלי השם בתחום הפנג שואי מספרים שהחלו את דרכם המקצועית בלימוד האסטרולוגיה הסינית. הדעות חלוקות בשאלה האם אפשר לתת ייעוץ פנג שואי ללא התחשבות באסטרולוגיה הסינית ומה עדיף ללמוד קודם- אסטרולוגיה או פנג שואי. אולם רוב המומחים סבורים כי המבקש להתמחות בפנג שואי חייב ללמוד גם את האסטרולוגיה הסינית. מי מהמומחים שאינו משלב בעבודתו את "ארבעת עמודי הגורל" השיטה הנפוצה במערב,מערב את השיטה המקבילה באסטרולוגיה הסינית "שיטת הכוכב הסגול" הנפוצה יותר במזרח.
כלי העבודה של יועץ פנג שואי הוא מצפן "לו פן" (LUO PAN) המורכב מטבעות שעליהן מוטבעות נוסחאות של הגזעים השמיימים והענפים הארציים כמו במפה האסטרולוגית. נוסחאות רבות לעיצוב הסביבה (למשל,סאן אה- שלוש ההרמוניות) דומות לנוסחאות באסטרולוגיה. 
ידיעת האסטרולוגיה מאפשרת מומחיות בהבנת הנוסחאות וחמשת היסודות הם החומרים המרכיבים את שתי השיטות.

זהירות יותר מידי שפע

בשונה מן התפיסה המערבית הרווחת שלפיה "השמים הם הגבול" מאמינים הסינים שהגבול של כל אחד מאיתנו נקבע בגורל,ואילו כישורים אישיים ופנג שואי יכולים לסייע לו להתמודד עם תקופות מאתגרות ולקבל תמיכה לשם מימוש מרבי של הפוטנציאל בתקופות טובות. כלומר,ההזדמנויות העומדות לרשותו של אדם מושפעות באופן שווה ממזל שמים (הנקבע בתאריך הלידה ונראה במפה האסטרולוגית),מזל אדם (הדרך שבה אנחנו פועלים והדברים שמהם אנו נמנעים) ומזל אדמה (פנג שואי).
על פי תורת הפנג שואי קיים קשר גורלי ואפילו קרמתי בין האדם לביתו. הבית מכיל הטבעה אנרגטית המשפיעה על המחשבותהרגשות,הדעות ועל קשת תחומי חייו של הדייר שהם תוצאה של הסביבה שבה הבית נמצא,כווני השמים,תכנונו הפנימי ומועד הקמתו. מה שמחיה את המבנה הוא המפגש בינו לבין האנשים המתגוררים בו.איזון נוצר כאשר קיימת התאמה בין המבנה של הבית לבין המבנה האנרגטי המולד של האדם שגר בו.
פנג שואי הוא כלי המסייע בפתרון בעיה או בהעצמת האדם כדי להגיע למלוא מימוש הפוטנציאל שלו בבית בזמן מסוים. לכן מוטב ליועץ פנג שואי לבדוק את המפה האישית של הלקוח ולהבין מהם האתגרים העומדים בפניו. לדוגמא,רבים פונים לייעוץ כדי להגביר את השפע. אולם נקודת המוצא שלא כל אדם יכול להתעשר כמו ביל גייטס,אשר העושר כתוב בנתיב גורלו. משפט סיני אומר: "יותר מידי שפע פוגע בבריאות" כלומר,אם מאלצים את הצ'י להביא שפע למקום שבו אדם אינו יכול להכילו,הדבר יעורר בעיות. לעומת זאת,כאשר מאבחנים את שורש הבעיה ונותנים את המענה הנכון,גם השפע יקודם- באופן עקיף.
יועץ פנג שואי הנקרא לקדם שפע כלכלי בבית או בעסק עשוי לחזק את כוכב השפע בעזרת מפל מים,אך יחמיץ מידע חשוב אם לא ידע מי האדם המתגורר בבית. למשל,כאשר השפע של האדם מתבטא ביסוד המים במפה שלו הוספת מים תביא להצפה- בדיוק כשם שהמים הכרחיים להזנת העץ אך יותר מידי מים יגרמו לעץ להירקב. על כן חשוב למשור על איזון בין היסודות.

לארגן את החדר מהיסוד

להלן כמה דוגמאות לשילוב בין אסטרולוגיה סינית לפנג שואי:

דוגמה ראשונה- חדרי הילדים: בבית משפחה עם שני ילדים שלרושתם עומדים שני חדרים,עלי כיועצת פנג שואי לבחור באיזה חדר לשכן כל ילד. השיקול במקרה זה יתבסס על מפת הגורל של כל אחד מהם. לילד הנמצא בתקופה מאתגרת אמליץ לקבל את החדר הטוב יותר כדי לתמוך בו באופן אישי. הילד שנמצא בתקופת מזל טובה יחוש פחות את השפעת החדר המאתגר. אנשים רגישים יותר לאנרגיה של חדר כשהם נמצאים בתקופת מזל לא נינוחה. בנוסף,כל אחד מהילדים לזכה לעיצוב המאזן אותו באופן אישי ומוציא ממנו את המיטב. למשל,כאשר ילד בעל מזג סוער מאובחן בעודף של יסוד אש, אעצב את חדרו בצבעים ובאלמנטים הקשורים ליסוד האדמה.
דוגמא שניה- מקום לאהבה: דוגמא אחרת היא אישה בת ארבעים שבקשה ייעוץ פנג שואי כדי לקדם את הזוגיות שלה. בסוף הייעוץ היא שאלה כמה זמן עליה לחכות עד שתחוש בשינוי. התשובה טמונה במפה האסטרולוגית שלה: חלון הזדמנויות פתוח בתחום יאפשר תוצאות מיידיות,ואילךו במקרה של מפה שצופה קשיים בתחום עלול זמן ההמתנה להתארך. בבתים שעובם מאשפר פריחה של זוגיות הבעיה טמונה לעיתם במפה הגורלית ובדרך בה אדם פועל לקדום תחום זה בחייו.
דוגמא שלישית- מועד פתיחת העסק: אדם פותח עסק ומבקש ייעוץ פנג שואי.ייתכן שמן הפתיחה לא מאשפר נסיקה של העסק על פי המפה האסטרולוגית. במקרה זה מוטב להמליץ על זמן מתאים לפתיחת עסק על פי מפת הגורל.
דוגמא רביעית- התאמה בריאותית: כאשר אדם סובל מעודף ביסוד האש במפה האסטרולוגית שלו,הרופא הסיני יחזק את הכליות(יסוד המים) כדי להרגיע את האש המתפרצת. כיועצת פנג שואי אמנע מלמקמו בחדר שבו יסוד אש או עץ חזק, כדי למנוע בעיות בקצב הלב,בעיות לחץ דם וכדומה.

הבית בשנת 2008

מידי שנה האנרגיה משתנה. 2008 היא השנה של עכברוש האדמה. באופן כללי, יסוד האדמה מקושר לבעיות כגון סוכרת ובעיות לבלב, שרירים ותאים. לכן אין למקם אנשים שהמפה האסטרולוגית שלהם מעידה על רגישויות כאלה בחדר צפון מערבי או דרומי,אשר נחשבים למאתגרים יותר בשנה זו. כמו כן מומלץ למקם כלי מתכת בחדר לשם האיזון.
חדר מזרחי יביא השנה שפע וצמיחה,אך אינו מתאים לאנשים הסובלים מן הבעיות שבזכרו לעיל או למבקשות להרות.
הפתרון המוצע בחדר זה הוא יסוד האש,שיכול להתבטא בפריט אדום. .חדר דרום מזרחי צפוי להביא הצלחה וזוגיות אך מאתגר אנשים הסובלים מבעיות לחץ דם ולב. הפתרון: אדמה בכלי קרמיקה. חדר צפוני יביא למעמד וקדום אך אינו מומלץ לסובלים מבעיות אוזניים וכליות.