פנג שואי והגשר בין מזרח למערב

ביום שמש  אביבית של בחירות נפגשתי לקפה עם עדה בקר, התראינו לפני כמה חודשים וקודם  לכן לפני שנים רבות חולקות באהבה נושא משותף וזה הודיה לעולם המרתק של הפנג שואי והמטאפיסיקה הסינית.
עדה הייתה מהראשונות בארץ, שהיה לה את האומץ לנסוע בשנות ה90 המוקדמות ללמוד אצל גרנד מאסטר יאפ שן הי.  אני זוכרת את יראת הכבוד וההכרה, שרחשנו לה כשהיינו נפגשים אז: חבורה ססגונית למפגש  של "הנהלת האגודה הישראלית לפנג שואי".

 

עדה וחברתה חני לוינסון יזמו את רעיון הקמת "האגודה הישראלית לפנג שואי"
ופתחו דלת לפנג שואי מקצועי ועשיר ידע ברמה בינלאומית בישראל.
אני זוכרת בתחילה את המתח ולאחר מכן את ההתרגשות שחוויתי כשהתקבלתי להיות חלק מהנהלת האגודה יחד עם קבוצה של אנשים מאוד נחושה ונרגשת להעביר את המידע הלאה.
משהו חדש החל אז להיווצר.
התפקיד שבקשתי עבור עצמי היה להיות ממונה על עלון האגודה. תענוג גדול ושפע מאמרים.
מאז עברו מספר שנים, עדה פרשה די מהר ונזכרנו במסע המשותף שחווינו כל אחת לחוד וחלק גם יחד  כשלמדנו אצל:  רוג'ר גרין  שהגיע מאוסטרליה,  ג'ואי יאפ בקורס שהעביר באתונה, אצל ריימונד לו שהגיע מהונג קונג ואיך פגשנו את קארן קינגסטון ב2004 בסדנה נפלאה בלונדון.


עדה שיתפה שהיא הגיע אל עולם הפנג שואי כשהיא שכרה דירה בתל אביב אצל עורך דין רווק שהוריו נפטרו בדירה, איך היא לא הרגישה בבית, שנראה יפה ומרווח עד שגילתה שהבוידם (אזור האחסון מעל הראש)  היה מלא בתכולה (שמילאה 40 קופסאות) בבית שהורי השוכר נפטרו בו.
לקח לה זמן לחקור מה זו האנרגיה, שלא מאפשרת לה להרגיש בבית ואיך לשחרר אותה.
זה היה ב1992 ואנשים עוד לא דיברו בארץ על פנג שואי.

לאחר שהיא קראה את הספר, שרק הגיעה לחנויות הספרים  "מרחב מקודש בפנג שואי" שכתבה קארן קינגסטון היא הבינה שאכן יש אנרגיות בבית והבינה שיש בסיס ויש אישור למה שהיא חשה.
הספר הזה היה הספר הראשון בנושא בעברית והוא אז פתח לכל אחת מאתנו ועוד לרבים אחרים דלת להיכנס לעולם הזה.
לימים כשראיינתי את קארן קינגסטון בלונדון על הספר שעסק באנרגיה של מרחב התבהר שקארן מעולם לא למדה  באמת פנג שואי.
אך השם פנג שואי פתח לכל אחת מאתנו דלת שפתחה עוד דלתות רבות אחרות.

 

מרתק לראות איך חלוצים פותחים דלת רק כדי שאחרים יכנסו בה ואז הם הולכים למקומות אחרים משאירים אחריהם שובל של אפשרויות חדשות.
רבים באו להציץ במה מדובר, מעטים הם מקצועיים באמת ובודדים צוללים לעומק כדי לחקור ולהבין.
יש את פותחי הדלתות, יש את היזמים, יש את הסקרנים, יש אלה המוציאים מהכוח אל הפועל , יש את האדריכלים ויש את החוקרים ובכולנו יש מכל זה.
היה נחמד להיזכר, לאכול אוזני המון משובחים בתל אביב ולהוקיר תודה  למידע מופלא המוסיף לשרת כל אחת מאתנו ולרגש אותנו עד היום.
לפני כ20 שנה גם אני פתחתי דלת לעולם הפנג שואי ועוד שפע של דלתות לעולם המטאפיסיקה הסינית.

 

בקורסים שאני מעבירה בשנים האחרונות (הקורס הבא נפתח לעיתים רחוקות יפתח ב2.4 ימי חמישי אחת לשבוע ) לאור התנסות כה רבה, מחקר מעמיק והתנסות אוטנטית עם המידע המרתק הזה שתיגמל אותי כל כך ופתח לי דלת לתודעה חדשה –   יצרתי גשר.
אני מעבירה את הסטודנטים דרך גשר לחוויה של התרחבות עם עולם המטאפיסיקה הסינית לעולם המשתנה, לתודעה חדשה, יוצרת את המיזוג הייחודי בין אנרגיה חדשה  לעולם עשיר בידע עתיק וטהור..זו חוויה של התרחבות, צמיחה אישית  ומידע מרתק ליישם בבתים, במפגשי יעוץ ובאופן אישי

 

 

נ.ב מי היה מאמין שאת גשר הזכוכית הראשון בסין תכנן האדריכל הישראלי חיים דותן. דותן הסביר שניסה לעצב את הגשר כך שישתלב בנוף  ויהפוך מוקד המדגיש את הנוף. חיבורים מרגשים יוצרים גשר בין ישן לחדש, ישראל סין, מזרח מערב, איזון וחוסר איזון.