לפגוש את ג'וזף יו בברלין

לראשונה בישראל- מסטר יו בראיון אישי , מקצועי ומקיף על : עצמו, הקולגות, פנג שואי בסין, בעולם ובכלל.

46501-111ראיינו: זהר אהליאב ושרונה פומס

פגשנו את גו'זף יו בשלהי חודש יוני 2004 בברלין הגשומה בעת שהעביר לנו קורס מרתק בנושא שואן קונג דה גואה . זו פעם ראשונה שקורס מיוחד זה מועבר בעולם המערבי על ידי מסטר סיני נחשב בתחום הפנג שואי הקלאסי. 
מתברר שככל שנחשפים לחומרים המתקדמים של הפנג שואי מגלים מדוע קורס זה עוסק בסודות השמורים למעטים ואיזה עוצמה יש לידע כזה בהשפעתו על חיים של אנשים. 
יו גדל בכפר קטן בדרום סין ועבר עם הוריו בגיל 11 להונג קונג. למד מתמטיקה ופיזיקה באוניברסיטת הונג קונג , כאוטודידקט הוא חקר את התפיסה הלוגית והרציונלית המצויה בבסיס הפנג שואי והאסטרולוגיה הסינית ,למרות לא מעט האמונות התפלות ,שדבקו לשיטה. 
ב 1998 הקים את המרכז לחקר פנג שואי בטורונטו קנדה . 
מאסטר יו ניאות להתראיין בקלות רבה והראה אדיבות ואורך רוח לגבי כל שאלה שהעלנו בפניו. 

הצגנו את עצמנו כחברים בהנהלת האגודה הישראלית המונה כמאה חברים 
גו'זף יו : 100 חברים זה הרבה, אצלנו בקנדה יש באגודה בסך הכל 70 חברים. עם זאת דיברתי עם גו'די ברנר מהמרכז באוסטרליה. היא דיווחה על 3500 חברים באגודה ורבים מהם ,היא סיפרה הם מישראל. 
שרונה וזהר : אכן יועצים רבים בישראל גילו שתמורת 20 דולר כל אדם המתעניין בנושא יכול לקבל חברות באגודה הבינלאומית. … 
כיצד אתה מסביר את הפער בין המתעניינים בארופה לעומת אמריקה או המזרח ? 
גו'זף יו : 90 אחוז נחשפו לתורה דרך גישת המגבהת השחורה. הגישה הזו היא עדיין הדומיננטית ביותר באמריקה, בצפון אמריקה, לעומת זאת, יש את מספר המתעניינים הגדול ביותר בפנג שואי הקלאסי. באירופה , ביניהם ישראל יותר ויותר אנשים מבקשים ללמוד את התורה בצורה מעמיקה אולי בשל הרקע התרבותי הרציני ממנו הם באים. באמריקה בדומה לאוכל מהיר, אנשים עדיין מחפשים את הדרך הקצרה והמהירה . 
במזרח זה שונה. בהודו יש התעניינות גדולה מאוד בנושא. במלזיה וסינגפור הפנג שואי מאוד פופולרי. יועצי פנג שואי עושים שם כסף רב ולו בזכות העובדה שהלקוחות שלהם מוכנים לשלם כל מחיר תמורת שקט נפשי. 
שרונה וזהר : האם יש במזרח גם מורים טובים? 
גו'זף יו : קשה למצוא במזרח מורה טוב. יש מורים רבים בהונג קונג וטייואן הנעשים מוכרים בזכות הופעות תכופות באמצעי התקשורת, כטלוויזיה, פרסום ההורוסקופ בעיתונים, פרסום לוח השנה הסיני (טונג שו) עם תאריכים מבורכים וכד' הטובים באמת אינם ידועים לעולם החיצוני. אותם מורים מאמינים שאדם צריך ללכת בעקבות גורלו. אם הגורל לא מקנה לך תהילה אל תלך אחריו. המורה שלי הוא בכלל חסר שם, היה לו כינוי בשם סי פו. SI FU ( שפירושו מורה ) .מוזר שאני לא יודע את שמו .הוא מעולם לא נתן אותו .אפילו חבריו וידידיו כינו אותו " מורה " , אבל היה לו דיאלקט פוקיאני המקובל בטייוואן . בסין יש מנהג לתת לכל אדם כמה שמות. בלי שום קשר לאמונות תפלות. אדם מקבל שם כשהוא נולד , מקבל שם חדש בבית הספר ,שם שאמור לעזור לו ללמוד טוב יותר ומאוחר יותר הקיסר מעניק לו שם נוסף. לכן נותר לו רק כינוי. הוא מת לפני שנים אביון ואנונימי והוא זה שלימד אותי סודות שערכם לא נמדד בכסף. . 
הוא נתן לי ספרים, ענה לשאלות שלי, אהב להתווכח על כל נושא, הוא אמר לי שאני לא צריך ללמוד את הנושא כיוון שבזכות הילדות שעברתי אני כבר טוב במה שאני יודע. אחרי 1945 בעקבות ההפצצות של טייוואן ( סין הלאומנית ) על סין העממית, הועברתי לכפר לגור אצל סבתי. כיוון שלא היה לי מה לעשות נהגתי ללכת להרים ולבלות שעות בחיק הטבע. למדתי להכיר את הדרקון מקרוב בלי ללמוד עליו בצורה פורמלית. 
שרונה וזהר : האם הענקת ייעוצי פנג שואי והאם אתה עדיין עושה זאת? 
גו'זף יו : יעצתי בזמן שלמדתי. הרווחתי כסף רב מכתיבת ספרי לימוד למתמטיקה . כשהייתי צעיר כתבתי מאמרים רבים, תקפתי אנשים רבים שנהגו לנצל בורות ופחד של אנשים כדי לטעת בהם אמונות תפלות. הייתי לוחם , אך הפסקתי.כיום אני מתרכז בלימוד שלי. אני מלמד סטודנטים מאז 1997. אני נוהג כל הזמן לפתח דברים חדשים כאשר המדיניות שניסחתי לעצמי היא שלא אלמד שום נושא שאין לי בו ניסיון של כעשר שנים. למדתי פנג שואי וארבעת עמודי הגורל כשהייתי בן 28 בחצי משרה,בגיל 35- 36 למדתי אסטרולוגיה סינית ירחית (ZI WEI DU SHO) . פנג שואי זה ידע מצטבר.היום קשה לי להבחין בין מה שאני יודע ובין מה שאני ממציא בעת שאני מלמד. אני מושפע ממחקרים שלי ושל תלמידי ומשנה את נושאי הלימוד בהתאם. השאיפה שלי היא שהסטודנטים שלי יהיו טובים ממני. לדעתי זו גישה שכל מורה צריך לשאוף אליה. אתה לא יכול לצפות שתלמידים יבינו 90%. תלמידים אמורים ללמוד 100% ולהוסיף 10% דמיון וחקירה משלהם. 
שרונה וזהר : מה לדעתך יביא שינוי העידן ? 
גו'זף יו : שינוי של עידן משנה את הצ'י . דומה הדבר לעלייתה של ממשלה חדשה אל השלטון. עידן 7 מביא את השלוב של כוכב 7 – עם כוכב 1- שילוב של שמיים מוקדמים ושמיים מאוחרים- סכנה, לשון הרע, אלימות וכד' . עידן 8 מביא את האנרגיה של כוכב 8 בשילוב עם כוכב 3. אנרגיה של שני בנים מצד אחד עידן עם תנועה רבה, יוזמה, דברים שקורים בפתאומיות ומצד שני בלימה ועצירה. עידן זה של ניגודים טוב יותר מהקודם. העידן הבא , עידן 9 , יהיה טוב יותר משני אלה. 
זהר ושרונה : במשך שנים למדנו את הפיסיקה הקלאסית , לאחר מכן נוספו הנדבכים החדשים כמו תורת היחסות הכללית של איינשטיין שעוסקת בכוח הכבידה ובמקרו ובמקביל החלה להתפתח מכניקת הקוונטים שעוסקת בשלושת הכוחות האלקטרומגנטי הגרעיני נחלש והגרעיני החזק ברמת המיקרו של החומר ולאחרונה התבשרנו על תיאורית המיתרים ועל נוכחות של אנרגיה אפילה וחומר שחור . לפתע נראה שהין והינג לא רק מושכים זה את זה אלא גם במקביל דוחים זה את זה וההבדל הוא איזה כוח מבין השניים הדחייה או המשיכה חזק יותר .איך זה מקביל לתפיסת הין והיאנג ? 
גו'זף יו :ינג מושך יין ויין מושך יאנג. יין וינג זה למעשה כוח יחסי, זה לא אבסולוטי. כאשר אנו רואים שני סוגים של אנרגיה. שניהם יאנג כשהם יחד השני יין …יש עדיין דינמיקה..כל זה יהיה יותר דינמי ועם תנועה. כשזה מגיע ליין כי יין וינג צריכים היות באינטראקציה ליצור יין. הם נמשכים זה לזו כשהם באים במגע עם משהו אחר, זה עדיף כיוון שזה מביא איזון. כאשר יש איזון הם יישארו לזמן רב ויהיו יותר מעשיים. כמו בפיזיקה חיובי וחיובי. מן הראוי הוא לבחון את כל ההבנה של היין והיאנג לא כתפיסה לינארית אלא כתפיסת גל . 
זהר ושרונה : כדור הארץ מוקף רשתות מגנטיות כדוגמת רשת קארי ורשת הרטמן שיש להם צורת רשת ( GRID ) כלומר כל כדור הארץ מרושת ברשת מרובעת או דיאגונלית . מדוע הצ'י המגנטי שזה עיסוקו של הפנג שואי מגיע משמונה כיוונים ויושב על מבנה הבית כמו מבנה של פיצה ? 
גו'זף יו : הצ'י מגיע מכל הכיוונים. מה שקובע זה נקודת הייחוס כאשר אדם שם הוא מקבל צ'י. הצ'י מגיע אליו…כאשר אנו שמים נקודת התייחסות מנקודה זו מקבלים את הצ'י. כאשר מסתכלים על הים מכיוון החוף רואים שהגלים זורמים בכיוון אחד, תמיד לכיוון החוף , יש תחושה שהם זורמים בצורה לינארית, אך כשצוללים תחת פני הים, מרגישים את המים מכל כיוון בעוצמה שווה. כך גם הצ'י המגנטי. הוא זורם כלפי נקודת הייחוס ( טאי צ'י ) מכל הכיוונים בעוצמה שווה. הצורה היחידה המאפשרת זאת היא המעגל. 
שרונה וזהר : הדעות חלוקות לגבי חשיבות מיקום הקברים כגורם המשפיע על חיי האבות וצאצאיהם , בל נשכח שיהודים רבים נותרו ללא קבר מה זה אומר על הצאצאים שלהם, שהם חסרי מזל? 
גו'זף יו : אסור לי לומר שאני לא מאמין בבתים של יין, כי אז אקבל ביקורת מכל הכיוונים. אך אישית אני חושב שהאמונה הזו נועדה כדי לתת ליורשים סיבה לבוא לבקר בקבר ולהתאחד עם בני המשפחה .עובדה שלא מצאו שקיסרים שאבותיהם הקדומים נקברו במקומות טובים הצליחו יותר מאלה שאבותיהם נקברו במקומות טובים פחות. 
זהר ושרונה: האם אתה סבור שיועצי פנג שואי עם קרמה טובה ממגנטים לחיים שלהם ייעוצים טובים ובכך מסייעים ביתר קלות ללקוחות שלהם או במקביל ניתן לומר שאנשים ממוזלים מזמנים לחייהם יועצים טובים ? 
גו'זף יו : אנשים עם מזל עושים פנג שואי טוב גם אם הם לא מודעים לכך. אצל אנשים שאין מזל על פי המפה האסטרולוגית שלהם קשה יותר ליצור שינוי. 
שרונה וזהר : נודע לנו שנפגשת אמש עם הקולגה שלך , YAP CHENG HAI האם אתם נוהגים להחליף ביניכם מידע מקצועי? 
גו'זף יו : אני ו- MASTER YAP חברים טובים ואנו מדברים על הכל. לעיתים רחוקות אנו מתווכחים על הלימוד שלנו. אנו יודעים שלא נסכים על דברים רבים לכן מראש אין לנו כל רצון לשכנע זה את האחר. אנו חוקרים את הנושא מכיוונים שונים. 
שרונה וזהר : התיקונים המודרנים ששמים בבית כמראות, קריסטלים וכד' לא היו לנו קיימים בעבר, לכן אי אפשר לקבוע בוודאות את ההשפעה שלהם על הצ'י, אלי בכל זאת הם מסוגלים לתעל את הצ'י בצורה טובה, מה דעתך? 
גו'זף יו : ובכן כל דבר שקיים באדמה ניתן להשתמש בו. הדבר החשוב בפנג שואי להביא יאנג אל היין בצורה נעימה ולכוון את הצ'י אל האנשים. לכן כל מה שיש בבתים שאנו מתגוררים בהם בא להציע לנו כקורת גג ביטחון בא כדי להבטיח שהצ'י האמור לשפר את חיינו לא ילך לאיבוד על ידי הרוח או ייעלם על ידי המים . לכן לכל הדברים החדשים או המלאכותיים יש קשר עם פנג שואי. אך אנו צריכים איזה תיאוריה שתתמוך בשימוש של הדברים הללו. זה חלש לומר שעל ידי קריסטל ניתן לעשות מניפולציה לצ'י . השאלה שיש לחקור היא כיצד איכות הצ'י מושפעת מהקריסטל. צריך לאבחן איזה צ'י מגיע מהכיוון שאנו מדברים עליו. יש לבדוק אם השפעת הקריסטל מזיקה או מבורכת. לכן שימוש בכל דבר הוא בסדר גמור אך מה הוא עושה את זה אנו צריכים לגלות. 
זהר ושרונה : מה הדרך הטובה להבנת ה- wu-ching (כוכבים מעופפים) ? 
גו'זף יו : WU –CHING זו תפיסה עמוקה שאנשים עושים אותה פשוטה מידי. הם זקוקים לדעת בצורה מעמיקה יותר מה ההסבר לזה. צריך לקחת את זה בפרופורציה ולדעת איזה מהחמש דומיננטי יותר באובייקט, בפנג שואי אנו מתייחסים לוו-שינג דרך הצורה והצבע, יותר צורה מצבע. זה 70% בגלל צורה, לעיתים 10%-30% או 40% אחוז בגלל הצבע. בכל חפץ אי אפשר לומר מה יותר חשוב הצבע או הצורה צורה באופן ממוצע בעלת השפעה חזקה יותר מצבע. חומר לא נחשב בפנג שואי. אך גודל צורה וצבע חלשים לעומת ההשפעה שיש לחשיבה המנטלית של האדם. מה אדם עושה יהיה הדבר היחיד שאחראי על הוו- שינג. ברפואה סינית אלו הם הצמחים שמסווגים על פי הטעם, ריח ועל פי טבעם. לכן בצורה שונה הוו שינג יש לו משקל שונה בהתייחס לדברים שונים. לעיתים הוא קונקרטי לעיתים אבסטרקטי לכן צריך הבנה טובה יותר של הוו- שינג, זה הבסיס. בתוכניות מתקדמות שאני מלמד אני מסביר את החשיבות העמוקה יותר של זה כיוון שדבר נכון צריך ללמד בזמן הנכון. 
שרונה וזהר: לכן מה שאתה אומר אם הבינונו נכון שאנו צריכים לחקור את הנושאים לפני שאנו מחליטים החלטות שנויות במחלוקת? 
גו'זף יו : כן אנו צריכים הבנה עמוקה ולעיתים אין לנו גם תשובות כמו במתמטיקה. פעמים רבות אנו רוצים לפתור בעיות ורק לאחר שנים אנו מגלים שאין להם פיתרון. לכן אין לנו תשובה ברורה. יש דברים שאינם שייכים לאף אחד מחמשת האלמנטים. אין תשובה ברורה כמו 12345 אלא תיאור ליניארי. 
שרונה וזהר: מה דעתך על המגבהת השחורה או בכלל על הגישה הרוחנית שהפנג שואי הביאה? 
גו'זף יו : הבינו, אין לשכוח את החלק העיקרי של הפנג שואי הוא המוח האנושי, הסינים אומרים, הלב, הוא מאוד חזק ביכולתו לרתום צ'י. והלב גם הוא מאוד רגיש בקבלת צ'י לכן החלק הרוחני של המטאפיזיקה הוא נושא מאוד חשוב. בתי ספר שונים הם בעלי גישות שונות לחלק הזה. לכן אני לא ממש יודע איך בתי ספר שונים מטפלים בנושא הזה.לכן לא אוכל להגיב אך לי יש את הדרך שלי לטפל בחלק הרוחני. 
שרונה וזהר: שהיא? 
גו'זף יו : זה סיפור ארוך. 
זהר ושרונה : מה קורה אם קבוצה גדולה של אנשים מאמינה בדרך מסוימת, כמו המגבהת השחורה , אתה לא חושב שזה יוצר מציאות בעולם, מעין השפעה של מאסה קריטית ? 
גו'זף יו : לא. מבחינה תיאורטית אנו לא יכולים לומר כן או לא. אך מבחינה מציאותית הם לא יוצרים כלום. יש אנשים רבים בעולם שהחלו עם גישת המגבעת השחורה והם עכשיו מאוד מצליחים בפנג שואי הקלאסי. לכן זה לא ישפיע על הדפוס של הצ'י בעולם. דת יכולה אבל לא בתי ספר לפנג שואי. 
שרונה וזהר : הודות להם הפנג שואי החל לקבל תפוצה בעולם. 
גו'זף יו : אכן כן אך הם סיימו כדת. יש תמיד סכנה ששיטה חינוכית תהפוך לדת.זו סכנה. כאשר המסטר הופך גורו זו הופכת להיות כת. 
שרונה וזהר : מה דעתך נדרש כדי להיות מסטר בימים אלה? 
גו'זף יו : למה כוונתכם במילה מסטר? 
בימים קדומים פנג שואי נקרא בשמות שונים אחד מהם FENG SHUI SHIENG SHA הכוונה מר פנג שואי. זה אומר אחד שנולד מוקדם . אנו מכנים אדם בשם הזה כדי לומר לו מעריך אותך כי נולדת לפני. זה לא קשור להבדלי גיל אלא בגלל ההיסטוריה. אם יש לי 5 שנים ניסיון ולך יש 10 שנים אתה מיסטר פנג שואי כי התחלת לפני. FENG SHUI SHING SHA זה אחד שהוא מתמחה בפנג שואי יותר מהלקוחות שלו. זu דרך מכובדת לקרוא לפנג שואי מסטר. דרך אחרת להתייחס למסטר פנג שואי נקראת DI SHI . אם קוראים כך למהנדס סימן שהוא מומחה במה שהוא עושה. DI SHI אנרגיה של אדמה והכוונה לאדם המומחה באדמה. יש שם מבזה ומעליב ונקרא FENG SHUI LO המופנה אף הוא ליועצי פנג שואי. לכן המונח פנג שואי מסטר הוא מונח מערבי. 
שרונה וזהר :בשבילנו מסטר פנג שואי זה אחד שפיתח את הנושא, רענן דוקטרינות ישנות, אחד שקידם את התחום כמו רבי בדת היהודית. 
גו'זף יו : הגדרה זו מקנה כבוד. כדי להיות מסטר מישהו צריך הבנה טובה. הבנת תיאוריות מעמיקות וגילויים חדשים משלו שהוכחו כדי שיהיו תקפות. 
שרונה וזהר : אם כך זה לא קשור לזמן, נושאים מסוימים וכד' 
גו'זף יו : זה תלוי מה היא ההגדרה. יש לאנשים היום נטייה לכנות את עצמם מסטר פנג שואי כיוון שאין מדובר בתואר המוכר על ידי האקדמיה.באופן רשמי. אז אי אפשר לומר לאנשים איך אתה מעיז לכנות את עצמך מסטר? אבל בבית הספר שלי יש לי קריטריונים משלי לתת לתלמידים שלי תואר של מסטר. הם חייבים להראות למידה טובה ורצון להתפתח בנושא. זה הדבר הראשון. הם חייבים שיהיה להם ניסיון מעשי טוב. מספר השנים אינו חשוב. אך לפי ההערכה שלי אם הסטודנטים מראים ניסיון מקצועי עם תוצאות טובות ויש להם איכות של אנשים נחמדים אז אתייחס אליהם כאל פנג שואי מסטר . במקרה כזה אני מעניק את התואר לפי ראות עיני והסטנדרטים שאני קבעתי באופן אישי. אנשים אחרים אולי לא יסכימו עם זה. אך בתוך בית הספר שלי הסטודנטים האחרים יאלצו לקבל את זה. זה לא אומר שאדם מאוחר לא יכול להשתנות. כל אחד יכול להשתנות. אך הסיכויים לכך הם דלים. אם מישהו הופך לא אתי במי שהוא כיועץ אני אסיר ממנו את התואר. אך כמובן עד כה זה עדיין לא קרה. אך זו אפשרות. 
שרונה וזהר : האם אתה חושב שאנשים שעושים פנג שואי צריכים לבטח את עצמם? 
גו'זף יו : אני יצרתי קשר עם חברות ביטוח אך אף אחד לא רוצה קשר עם מה שאני עושה . אם מישהו היה תובע ובית המשפט היה פוסק פיצויים אז ניתן היה לחשב את הפרמיה, לולא כן אין להם מושג כיצד לעשות זאת ועד כה בצפון אמריקה וקנדה זה טרם קרה. לכן אין כלל מקום לביטוח. 
שרונה וזהר : אתה חושב שצריך כזה? 
גו'זף יו : העניין שזה אפילו לא קיים בשוק. 
שרונה וזהר : בישראל זה מוצע. 
גו'זף יו : – כיצד? 
שרונה וזהר : זה לא נקבע בצורה מוחלטת אך אם יש תביעה יש עו"ד שמייצג אותך. האם לדעתך עלולה להיות בעיה עם ציפיות הלקוחות? 
גו'זף יו : אם לא תבטיחו לאנשים שתהפכו אותם למיליונרים למה שהם ירצו לתבוע ? כל הפרקטיקה שלי מבוססת על לימוד וידע עתיק יומין המבוסס על המקורות אני מייעץ מתוך כנות שהפנג שואי עוזר לאנשים לחיות בהרמוניה עם טבע כאשר המיזוג שלהם עם אנרגיה טובה יגדיל אתת הפוטנציאל שלהם למכסימום לכן כיצד אוכל להיתבע אנו לא זקוקים לביטוח, אך צריך להבהיר לאנשים מה הם יכולים לקבל מפנג שואי וכך למנוע אכזבות מאנשים. אני מבין שיש פנג שואי מסטר שיאמר אני עשיתי הרבה מיליונרים וזה עלול ליצור צפיות אצל אנשים, לכאלה מגיע להיתבע. 
שרונה וזהר : האם זה נכון שיש יועצים שהפכו אנשים למיליונרים? . 
גו'זף יו : במקרה היה להם מזל בכך שהם עזרו לאנשים לייצר כסף. אף אחד לא יכול לגרום לאחר להיות מיליונר. אם אין לו את זה בגורל. אם זה לא כך אין סיכוי להיתבע אלא אם כמה יועצים הולכים לבית ולוקחים משם טבעת יהלום. אך זה לא פנג שואי מקצועי זה אישי ואת זה ביטוח לא מכסה. 
שרונה וזהר : מה דעתך על כך שמדינות מערביות,כאירופה, וצפון אמריקה כה משגשגות ביחס למזרח בלי לדעת פנג שואי, האם זה בגלל עיצוב אינטואיטיבי או כיוון שקיבלו את הדבר הנכון במקום הנכון? 
גו'זף יו : ישנם אזורים מבורכים עם אדמות פוריות אך יש פרמטרים רבים שגורמים למדינות לשגשג. ואני לא חושב שזה רק פנג שואי. אי אפשר לומר שפנג שואי יין הביא שגשוג לקיסרות של סין יותר מינג פנג שואי. כי אז כל שושלת הייתה צריכה להיות מצליחה מהשניה וזה לא קורה. 
לגבי יאנג פנג שואי. יש בסין בתים המעוצבים בצרה נהדרת בחיבור שלהם אל הצ'י לכן דייריו מאוד משגשגים. אך רוב האנשים בסין גרים בעני רב , אין להם סיכוי לפנג שואי טוב, כי הבתים שלהם מעוצבים בצורה נוראית . אך האנשים פשוטים זכו בהרים יפים והרים יכולים להביא פוריות לאנשים לכן יכולת התרבות העם הסיני גבוהה כל כך. אפשר לומר שזה בזכות פנג שואי טבעי. בגלל האדמה. הרים גדולים בעולם משפיעים על סין והודו. מים טובים לשגשוג וסין גם זכתה בנהרות טובים לכן חלק מהאזורים משגשגים . אנשים הגרים ליד מקומות שאין בהם נהרות הם מאוד עניים ומרוויחים כמאה דולר לשנה. בעיר הגדולה יש מיליונרים ומולטי מיליונרים. פנג שואי יכול להשפיע על אנשים בהתאם להרים ומים בסביבתם. 
שרונה וזהר : האם במערב הבתים מעוצבים טוב יותר בנוסף למתנה שקיבלו מהטבע? 
גו'זף יו : במערב הבתים הישנים מרהיבים ביופיים. לכן הפנג שואי טוב ואירופה מתקדמת ומפותחת יותר מאסיה. צפון אמריקה מאוד חדשה יחסית. בעיר יש אדריכלים שמעצבים ברוח חדישה ויכולת החיבור שלהם עם הסביבה לעיתים מאוד טובה. אך אם מסתכלים על מגדל התאומים הם לא נתמכו על ידי בניינים אחרים. לכן לא היה להם פנג שואי טוב. אלא אם יש הרים אמתיים בשכונה כתמיכה. אך ניו- יורק היא לא מקום כזה כי אין שם הרים. 
שרונה וזהר : אך יש שם בניינים גבוהים. 
גו'זף יו : הם תומכים זה בזה, אך אם תסתכלי על מגדלי התאומים הם מאוד יוצאי דופן, ניצבו לבד במרחב. במוקדם או במאוחר היה מתרחש אסון . אך עיר שיש בה הרים אמיתיים היא בטוחה. . אם אין הרים המבנים הללו בסכנה. 
זהר ושרונה: אם כך, מה אתה ממליץ לבוני הערים ? 
גו'זף יו : בימים קדומים ההרים השפיעו על האישיות ועל הצי של האנשים. לכן אנשים שחיו באזורים עם הרים תוקפניים, האישיות שלהם הייתה תוקפנית ופולשנית. אך אנשים החיים בקרבת הרים יפים הם אנשים נעימים. בערים אנשים מושפעים לא רק ממים גם מבניינים. לכן עיצוב ארכיטקטוני נכון חשוב כיוון שהוא משפיע על האשיות וההתנהגות של האנשים הגרים שם.. האדריכלים חשובים כי הם בונים את ההרים אם אין להם חשיבה בריאה הם ישפיעו לא רק על האנשים בבניינים אלא גם על הסביבה כי הם מעצבים ערים המשפיעים על אנשים. אני חושב שזה הכרחי שעקרונות הפנג שואי אפילו הבסיסיים ביותר יהיו מוכרים לאדריכלים מעצבי בניינים וערים.כי זה משפיע על כל אחד , לא רק על אנשים החיים בבית. 
שרונה וזהר :האם אתה מכיר יועצים טובים במערב ? 
גו'זף יו : פנג שואי זה אומנות. אומנות מסוימת יכולה לייצר צ'י מבורך במוח האנשים. השימוש של זה יכול להועיל לאנשים ויכול להזיק. אומנים מעולם לא מגיבים על אומנות של אחרים. כי אין ע רכים להגדיר אומנות. לכן קשה להעריך על פי זה מי יועץ או מורה טוב. לי יש סטנדרטים שלי ולאחרים יש עקרונות אחרים. כל אחד צריך לראות איזה עקרונות מתאימים לו. חלק מהאומנים יכולים להיות מוערכים על ידי תלמידים מסוימים וחלק זה לא תואם את ציפיותיהם. 
זהר ושרונה: כשמתייחסים ל- FEI XING האם בית מעידן 8 הנוכחי ובית מעידן 8 הקודם זהים ?. 
גו'זף יו : יש הרבה דמיון. אך הם שונים. כי הצ'י האנושי שונה. הטבע של היקום משפיע עלינו אך גם אנחנו משפיעים על היקום. לפני 1800 שנה צ'י של אנשים היה שונה מהיום. הגורם האנושי הוא בעל חשיבות רבה. למעגל הגדול קשה למצוא הוכחות . כל האינטרפרטציות הן סובייקטיביות כי יש דרכים שונות להסתכל עליו. שואן קונג, למשל, והדרך שלו, כל אחד אומר שהדרך שלו מתאימה להיסטוריה אך באיזה דרך. 
זהר ושרונה: יש דעות שונות הנוגעות בקביעת חזית ועורף של בית מה נכון? 
גו'זף יו : תחשבו על ציור מה שלמעלה זה החזית ומה שלמטה זה העורף. בואו נאמר שברוב התמונות ניתן לראות בצורה ברורה מה הכיוון למעלה ומה למטה . בציורים רבים אם תהפכו אותם הם עדיין יהיו בסדר. אם נסתכל על תמונה למעלה זה אזור הרקיע למטה זה חלק תחתון . לבתי יין קל לקבוע חזית ועורף. בהתייחס לבתי יאנג יש שלוש פרמטרים שמים אדם ואדמה. לא אכנס לפרטים אך אני מניח שיש לנו עקרונות לקביעת חזית ועורף אין חוקים נוקשים הקובעים בוודאות מהי חזית ומהו עורף. יש לנו רק עקרונות. העקרונות פשוטים ינג זה חזית יין זה עורף . כאשר אתם משתמשים בעקרונות ליישם על בית פרטי , יש להתייחס לשמיים, ארץ ואדמה כל אחד מהם יתרום קצת יין ויאנג אז משווים ומנסים לראות מה הוא החזית ומהו העורף. 
שרונה וזהר : האם זה נכון לבחור את ציר הבית על פי פרמטרים אחרים כמו תחושה ולומר זו החזית והכוונה היא זו שקובעת? 
גו'זף יו : לא צריך לבדוק את זה אובייקטיבית, אבחון כזה יהיה סובייקטיבי . בתים נבנים על ידי אדריכלים. אם אדריכלים אומרים שזאת החזית אז זו החזית . מזל שמיים זה קל. מזל אדמה זה כבישים, בניינים, מזל .האדם זה השימוש של החלל בבית שזה חדרי שינה, סלון . איזה חדר עם הכי הרבה שימוש שם אנשים מתארחים, לוחצים ידיים , צריך להשוות את כל אלה ולהחליט מהי החזית . 
זהר ושרונה: האם האנרגיה של הכוכבים המעופפים היא אנרגיה מצטברת בסקטור או אצל האדם הדר בסקטור ? להבהרת השאלה , ניתן דוגמא : אדם ישן תחת השפעה של כוכבים שליליים ודבר לא קורה במשך תקופה ארוכה, בוקר אחד הוא יוצא מביתו וחווה תאונה .האם האנרגיה של הכוכב השלילי הצטברה במוחו וגרמה לו לעשות בחירה לא מודעת שמתבטאת בתאונה ? 
גו'זף יו : הכוכבים המעופפים הם ישויות אנרגטיות המשפיעות על בני האדם בשני אופנים, כוכבי מים משפיעים מיידית וכוכבי ההר בעלי השפעה איטית יותר. האדם משתנה בהתאם לאופיו של הכוכב. בדוגמא שהבאתם, זה יכול להיות השפעה של כוכב הר שגורם לו להיות חסר זהירות בזמן הנסיעה שלו. 
זהר ושרונה : מה דעתך לגבי התחום של סטרס גיאופטי המשפיע לרעה על בריאות בני הבית ואינו נלקח בחשבון על ידי יועצי פנג שואי ? 
גו'זף יו : לפי דעתי קצת הגזימו בנושא, אם מדובר בכדור הארץ ,אז יש סטרס כזה במקומות שונים בכדור הארץ. לדוגמא , יש מלחמות בין בקטריות לנמלים, כל עוד יש חיים , יש סטרס גיאופטי, היכולת למציאת האנרגיה הזאת על ידי שימוש נכון במטוטלת תלוי ביכולותיו של הבודק. בכל אופן ההתייחסות לנושא הזה היא קודם כל עקרונית ורק לאחר מכן יישומית. 
זהר ושרונה : השאלה נוגעת לחוק אי הודאות של אייזנברג , כמה אובייקטיבית היא הבדיקה שעושה היועץ למבנה. אם לא לוקחים בחשבון את השפעתו של הנסיין על הניסוי. ? 
גו'זף יו : בגלל שמוח האדם מפיק כמות גדולה של צ'י , פנג שואי לא לגמרי אובייקטיבי, גם הנועץ עשוי להיות מושפע ממערכות האמונה של היועץ. הצ'י המופק מהיועץ ישפיע על הייעוץ בהתאם לצ'י של הכוכבים המעופפים. ניתן לומר באופן אנלוגי שהיועץ הוא כמו צורה בפני השטח שמשפיע על התנהגות הכוכבים בבית , הכוכבים משפיעים על אנשים, אך אנשים גם משפיעים על הכוכבים. 
זהר ושרונה: האם ניתן לנטרל אנרגיה של כוכבים שליליים ? 
גו'זף יו : הכוכבים הם אנרגיות ,הם ישויות, מה שניתן לעשות זה אחד מהשניים, או " להעסיק " את הכוכב או לתת לו סביבה שעוזרת להחליש אותו, לדוגמא , לכוכבים 2 ו- 5 ניתן לשים מתכת נעה כי הצליל של המתכת עושה את העבודה. אך יש דרכים אחרות ולעיתים טובות יותר להשגת התוצאה הרצויה. 
גו'זף יו : זו פעם ראשונה שמאסטר ברמה בינלאומית מלבד רוגר גרין המגיע לישראל מה גרם לך לבוא לישראל במקום שממנו אנשים כה חוששים לבוא 
גו'זף יו : כשתלמידים מוכנים ,אני בא. יש הרבה תלמידים שרוצים ואני מאמין בגישה שלי המבוססת על הגיון, ניסיון ופרקטיקה. אני רוצה להפיץ גישה זו גם בישראל. חוץ מזה ישראל זה המקום הכי בטוח בעולם בזכות אמצעי הביטחון הנוקשים שאתם כה מקפידים עליהם ביום יום…. האמת שלא היה לי קל לשכנע את אשתי לבוא. 
שרונה וזהר : זה מזכיר את מערכת היחסים בין היין והיאנג. איפה שהכי מסוכן שם הכי בטוח 
גו'זף יו : – צוחק.. 
שרונה וזהר : אנחנו מודים לך מקרב לב על הראיון ותודה על הקורס שהיה מרתק גם בזכות היכולת שלך להעביר את הנושא בצורה שיטתית ומעניינת. 
גו'זף יו : תודה אני אוהב לשמוע את זה. בעיקר כאשר מדובר בקורס שאני מעביר פעם ראשונה ואין לי מושג איך הוא עומד להיות.