יין פנג שואי

ייעוץ פנג שואי למיקום הקבר

יין פנג שואי

מעוניינים להשקיע בעתיד ילדיכם? מוטב שתשקיעו כבר היום במיקום וכיוון הקבר שלכם. נשמע לכם מוזר? במזרח מדובר בדרך חיים. תשאלו את האנשים העשירים בהונג קונג,טייואן ומלזיה המשקיעים בחיפוש אחר מיקום אידיאלי של קבר בעודם בחיים ומשלמים הון עתק על אחזקתו. 

מעטים יודעים שאת הפנג שואי יישמו קודם על קברים ורק אחר כך על מבנים. שמו הקדום של הפנג שואי היה קאן יו- (שמים וארץ ) ובזמן שושלת טנג (TANG) הוא נועד לבחירת אתרי קבורה. ידע זה התרחב לשושלות מינג MING  וקינג QING עם שימת לב רבה יותר לייעוצי קברים לעומת בתים באותם הזמנים. 

קחו לדוגמה את הפנג שואי בעיר האסורה בסין. אל תתנו לגודלו העצום של המקום להטעות אתכם, גם לא לסמלי המטבעות והדרקונים הפזורים בו בכל מקום. הפנג שואי של המבנה אינו אידיאלי כלל וכלל וזאת כנראה משום שבאותם ימים נתנו חשיבות רבה יותר למיקום הקברים. 

ייעוץ פנג שואי לקברי מתים, ובעגה מקצועית "יין פנג שואי" שהוא ההפך מ"ינג פנג שואי" המיועד לחיים. תשאלו מה ההבדל? ההבדל היחיד ביין יין פנג שואי לינג פנג שואי, אוהבים המומחים לציין בבדיחות דעת, שביין פנג שואי הלקוח לא נוהג להתלונן. 

קברי קיסרים בסין 

במסע שערכתי עם מיטב מומחים מכל העולם לחפש את עקבות הפנג שואי בסין של היום, בצד בתים מעטים בדקנו גם קברים רבים של קיסרים, פקידי ממשל בכירים ושאר "סלבריטאים" קדמונים. בדקנו את המוזולאום של יונג לינג (YONG LING) הקיסר הראשון של שושלת קינג QING) ) בפרובינציה של LIAO NING קבר של קיסר זנג ZHANG ZHU YUAN הקיסר הראשון של שושלת מינג, קברו של סבא של מאו צה טונג ,הקבר של HUANG QIN SHI הקיסר הראשון של סין בשיאן והרשימה עוד ארוכה. התפיסה המסורתית העומדת מאחורי בחירה זו מבקשת להראות כיצד מיקום טוב של קבר אב המשפחה משפיע על המשך שגשוג משפחתו ומספר הדורות הנהנים מזה. 

בביקור בקבר של סבו של מאו צה טונג, בהונאן HUNAN, רואים כיצד תנאי הסביבה העוצמתיים שבאו לידי ביטוי במיקום ובצורת ערוצי האנרגיה של ההרים והמים (כל אחד לחוד) ביחס לקבר ראויים ליצור מנהיג המחזיק שושלת אחת לפחות ממנה ייהנה מאו צה טונג. לעומת זאת, תנאי הסביבה של המאוזוליאום של יונג לינג YONG LING יורש הקיסר של שושלת צינג, מתגלים בצורתו המבורכת של הדרקון הנסוג לאחור בחזית הקבר בצד 12 רכסי הרים המייצגים 12 דורות בשלטון. 

בביקור בסין בקברי קיסרי קינג היה מרתק להיווכח כיצד הטופוגרפיה משפיעה על אופי השושלת. דוגמה מרתקת אפשר לראות בהרים שהפכו עם השנים גבוהים יותר בצידו הימני של הקבר הנקראים "נמר לבן" (מייצגים עוצמה של אישה) לעומת ההרים הממוקמים בצידו השמאלי של הקבר הנקראים "הנמר הירוק" (מייצגים עוצמה של גבר) . לא פלא אם כן שמי ששלטה בעוצמה בימיה האחרונים של שושלת קינג הייתה הקיסרית היחידה בסין הקסרית סי צין. (CI XI). 

המחויבות הראשונה של כל קיסר שעלה לשלטון הייתה לבחור אתר קבורה, זאת כדי להבטיח שליטה גם בדורות הבאים. כל מי שביקר בעיר שיאן יכול היה לראות את המוזולאום הגדול, המפואר והמדהים בעולם של הקיסר הראשון אותו הוא הקפיד לבנות בצעירותו מיד עם עלייתו לשלטון.  יין פנג שואי אף מראה מי מהבנים של הנקבר יושפע ממיקום הקבר בעודו בחייו. זאת על פי גובה רכסי ההרים ומיקומו המדויק מצד ימין או שמאל של הקבר. בנות דרך אגב לא הושפעו מכך בימים קדומים. 

תשאלו אם זו הסיבה היחידה לכך שמאו צה טונג הגיע לשלטון והפך מנהיג נערץ עד היום בחלקים רבים של האוכלוסיה בסין? לא. אך המומחים מאמינים שלא יזיק לקבל תמריץ של תמיכה משמיים ונקודת פתיחה טובה לחיים.  הגרנד מסטר, יאפ שן הי ,נהנה לספר בתחילת כל קורס שלו את סיפור הפילגש שילדיה הינם מעשירי מלזיה היום בזכות מיקום קבר אימם. איך זה קרה? פשוט מאוד הקיסר שאהב אותה מאוד קבר אותה לצידו. 

יין פנג שואי היום 

רבים מיועצי הפנג שואי במערב מזלזלים בפן הזה של הפנג שואי ולעתים מתייחסים אליו כאל אמונות תפלות או עניין תרבותי בהתמקדם באנרגיה טובה שיש במבנה. עם זאת, יותר ויותר מומחים מתחום הפנג שואי הקלאסי ,גם במערב היום, יודעים שזכות גדולה לעשות ייעוצים מעין אלה במזרח שמורה לאנשים הרציניים והמוכרים בתחום. באותה מידה אנשים המשתמשים בשירותים אלו במזרח הם עשירים אינטלקטואליים ובעלי שם בעצמם. הסכומים שהם גובים על ייעוצים כאלה הנם בהתאם (גבוהים! גבוהים!). 

ליועץ הנבחר נחשב הדבר לזכות גדולה כיוון שעתיד המשפחה הופקד בידיו. זו גם הסיבה שבגללה יועץ פנג שואי ייחשב כראוי מבחינה מקצועית לעשות ייעוץ כזה, רק אם התנסה בבחירת אתר קבורה לאדם קרוב במשפחתו.  כך סיפר לנו מסטר הם (HAM) ממלזיה בהתרגשות, במהלך קורס בגרמניה, שמיד עם שובו לארצו הוא עומד לבצע ייעוץ גדול לחברת קבורה גדולה במלזיה המבקשת לשכור את שרותיו באופן קבוע.  הנושא שנוי במחלוקת. גו'זף יו ,מומחה בינלאומי,מלמד את הנושא אך הודה בפני בזמן ראיון ברמיזה שהוא לא לגמרי מאמין. ג'ואי יאפ,לעומתו, מאמין שכיוון שאנו בפתחו של עידן 8 המשיב עטרה ליושנה, והשיטה למקורותיה לא ירחק היום ויין פנג שואי יגיע גם למערב. האומנם? ימים יגידו!