ביתה הוא מבצרה

100436-tb-ראש השנה הסיני 2008מאת מעיינה שנהר , צילום: עדי אדר , לאישה,גליון 3170 14.1.08 עוד לפני שהפנג שואי " עשה עלייה" הוא היה פופולארי מאוד בלונדון,שם חיה,שרונה פומס,ישראלית שעסקה אז בתיירות. כשהתעניינותה בפנג שואי ובאסטרולוגיה סינית את שורשי התורה והחליטה לחזור לארץ,לחיות על פי אותם עקרונות ולהדריך אחרים כיצד לעצב את ביתם שום אירוע בביוגרפיה האישית של שרונה פומס לא הכין אותה לכך,שבתור ישראלית ויהודייה מבית טוב,ילידת הארץ,יום אחד היא תחפש את שורשיה הרוחניים דווקא בסין הקדומה."לא שיערתי שלאחר חמש שנות לימודים אקדמיים קונבנציונאליים מאוד" היא אומרת ,"אפנה להכשרה מסוג איר לגמרי,שלא נפסקת לעולם". גם לא חשבתי שאישה חסרת תעוזה כמוני,תהפוך באמצע החיים לאדם עצמאי ותרכוש מספיק אומץ כדי לעמוד מול אנשים ולהרצות בתחום התמחותה".

במקור,שרונה למדה ספרות כללית ומדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב,וניהול תיירות בכיר באוניברסיטת חיפה.לימים,היא יצגה חברות תעופה ישראליות בשטוטגרט ובלונדון ומילאה תפקידי ניהול בכירים. "אבל בשלב כלשהוא באמצע החיים,הבנתי שכל הלימודים והעשייה שלי נועדו בעיקר לרצות את אבי,שעסק כמוני בתעופה ובתיירות. נוכחתי לדעת שבעצם אני לא נמצאת בתחום שמלהיב ומרגש אותי. תובנות אלו התחדדו בעקבות משבר אישי,שהחזיר אותי לארץ לאחר שבע שנות מגורים בלונדון,שם ניהלתי חיים חברתיים ומקצועיים עם הרבה נינוחות ושלווה"?
בשנת 1997 ,בעוד היא שוהה עם משפחתה בלונדון,התוודעה פומס לתורת הפנג שואי שהיתה אז נושא חם בתקשורת הבריטית. העיתונים כתבו,למשל,שטוני בלייר הזמין ייעוץ פנג שואי לרח' דאונינג 10 בעוד אשתו המשפטנית(המרוויחה מליוני פאונד בשנה)הזמינה ייעוץ דומה לביתם הפרטי. ארגונים גדולים כמו חברת התעופה "וירג'ין אטלנטיק",בנקים וחברות עסקיות גדולות התחילו ליישם את השיטה בעיצוב משרדיהם. "התעניינותי בתחום גברה" משחזרת פומס, "גם בשל העובדה שידעתי שאחזור לגור בארץ בבית שבו עברתי את אחת התקופות היותר מורכבות של חיי.מעניין לציין שכל מי ששכר את ביתי בתקופת שהותנו בלונדון פוטר מהעבודה,נבגד או התגרש או כל אלה גם יחד. בידע של היום,אני מבינה שגם בית נעים ויפה כמו שהיה לי,אם הוא בנוי ומעוצב נגד עקרונות הפנג שואי,יכול להרעיף אנרגיות שליליות" .
גרשוה עם שני ילדים,חזרה פומס ארצה להתמודדות חדשה. "הרגשתי אבודה אך נחושה לחיות חיים שאני אוהבת. עברתי כארבע שנים של התבוננות פנימית מייסרת והתבודדות נזירית עם עצמי. ידעתי שאני לא רוצה לעסוק בעסוקי הקודמים למרות הצעות מפתות שקיבלתי.התמסרתי לריפוי עצמי,ללימודי פנג שואי,תקשורת אפקטיבית והנחיה לפריצות דרך. בסופו של מסע התנקות פיזי,רגשי ורוחני,שיפצתי את ביתי ויישמתי בו את עקרונות הפנג שואי" רק אז,באופן מרגש,דברים החלו להיפתח. לאורך השנים למדתי אצל למעלה מעשרה מורים מהטובים בעולם לפנג שואי ולמטפיזיקה סינית.
"כאשר התחלתי לייעץ לאחרים,ראיתי תוצאות מדהימות. למשל,כבר בראשית דרכי המקצועית,אחרי שינויים שערכתי אצל משפחה במשבר,הבת שהתמודדה עם קשיים בלימודים התחילה להשיג ציונים גבוהים,וההורים שעברו משבר זוגי,שיפרו יחסים והחליטו להרחיב את המשפחה. לימים,לאור הביקוש למידע נוסף,הקמתי בית הספר בו אני מלמדת פנג שואי ואסטרולוגיה סינית".
כפי שמסבירה פומס,תורת פנג שואי נעזרת בהתבוננות,בחישובים ובמחקים שנעשו במשך אלפי שנים,ובמתודולוגיה המבוססת על לימודי הסביבה,מחוץ ובתוך הבית. לדבריה ,פנג שואי יכול לסייע לבחור את הבית הטוב ביותר לגור בו,הכיוון הטוב לשינה,לשיפור הבריאות והיחסים ולהשגת שפע.
יישום התורה הזאת משלב מיקום,כיוון וצורת המבנה עם הסביבה,כולל מבנים אחרים,כבישים וכו'. הוא לוקח בחשבון את האנשים הדרים בו והוא גם משופע מזמן ושנה אסטרולוגית. כשם שגורל ומזל של אדם משתנים עם השנים,כך גם הבית. בכל שנה ניתן לנבא השפעות של זמן על המבנה,להכין את הבית לאנרגיה השנתית מבעוד מועד,ולדאוג למיקום נכון כדי להפיק מהבית את המיטב עבורנו.
מאחר שהשנה הסינית החדשה מתחילה ב4 בפברואר,ביקשתי משרונה פומס כמה טיפים מסוג "עשה זאת בעצמך" לקראת השנה החדשה,כדי שנוכל ליישם רעיונות באופן שזרימת האנרגיה תהייה השנה במיטבה בבית של כל אחד מאיתנו.

 

מה נדרש כדי לשפר אנרגיות בביתנו?

מצפן פשוט כדי למקד איך הבית שלנו ממוקם מול ארבת הרוחות השמיים ואלו כיוונים פונים דלת הכניסה והחדרים השונים. לאחר שנזהה את אזורי החלוקה השונים של הבית,ההמלצה הכללית היא להימצא ככל האפשר באזורים הטובים (כפי שיוסבר בהמשך),על מנת להגביר את השפעת האנרגיות הטובות.בדקו בשורות הבאות מה הם האזורים עתירי האנרגיות הטובות השנה והשתדלו לשהות בהם יותר במהלך העסוקים היומיומיים,כמו צפיה בטלוויזיה ,שינה או עבודה.אם מדובר בעסק,ערכו באותם אזורים ישיבות ופגישות חשובות. מנגד,הימנעו ככל האפשר משהייה ממושכת באזורים הבעייתיים.

מזרח- זהו אזור השפע של שנת 2008. עסקים או בתים שדלת הכניסה שלהם באזור זה יחוו שנה של שגשוג מבחינה פיננסית,צמיחה מהירה,התרחבות,קדום מקצועי ופרסום. אם הדלת איננה במזרח,אפשר למקם באזור זה של הבית מפל מים,אשר יפעיל את האנרגיה המבורכת הזו.
דרום מזרח- אזור המושפע מכוכב המייצג שפע פרסום,רומנטיקה וחגיגות. מומלץ לשהות בו כמה שיותר,במיוחד אם אתם אומנים,שחקנים,עוסקים בכתיבה,סטודנטים או מבקשים למסד קשר וזוגיות
דרום-כוכב חוסר המזל שמשפיע השנה על אזור זה מביא לעיכובים,תאונות בעיות משפטיות ומחלות. כדי למתן בעיות אלו מומלץ להעמיד באזור זה כלי ממתכת או פעמון רוח או שעון מטוטלת ובו מתכת נעה. השנה לא רצוי לשפץ אזור זה.
דרום מערב- מושפע מכוכב שמעודד תחרותיות,ויכוחים,בעיות פוליטיות,ניתוחים,גניבה ואבוד כסף. כדי למתן השפעות שליליות רצוי להציב באזור זה כלי מים עם ארבעה ענפי במבוק
מערב-אזור המאופיין באנרגיה של התרחבות,התפתחות וקדום,אך המחיר הוא ויכוחים,בעיות משפטיות,אי הבנות ורכילות. כדי לנטרל אנרגיות שליליות,כדאי להציב בו כלי עם מים עומדים.זהו אזור שטוב לנואמים,מרצים ולאנשי שיווק ומכירות.
צפון מערב-טוב לעוסקים ברפואה,זכויות נשים,טיפול ואירוח. לא רצוי לישון באזור זה כי הוא עלול ליצור בעיות בריאות,קשיי תקשורת,הפלות,בעיות משפטיות ופציעות על ידי חפץ מתכתי.ניתן למנוע זאת על ידי הצבת כלי מתכתי עם מים.
צפון- אזור זה מושפע השנה מכוכב המשפר מעמד,מביא קדום מקצועי,שותפויות עסקיות,הזדמנויות כלכליות,שינויים במקום העבודה. טוב למבקשים הצלחה באקדמיה,למנהיגים,מנהלים בשירות הציבורי ולרווקים המבקשים למצוא בן/בת זוג. האנרגיה מועצת יותר בבתים שבהם דלת הכניסה,חדר השינה או העבודה ממוקמים בצפון. לא רצוי להפר את האנרגיה הטובה על ידי שיפוץ אזור זה השנה.
צפון מזרח- אזור מומלץ לשהייה עבור תלמידים,סטודנטים וכל מי שמבקש להצליח בלימודים. הוא מגביר קסם אישי,מזמן נסיעות וטוב ליחידים המבקשים רומנטיקה.אבל אזור זה גם יכול ליצור בעיות תקשורת ולהגביר הסתברות לפציעות. כדי למנוע זאת השתמשו ביסוד האש בחלק זה של הבית –הציבו מנורה אדומה או כל פריט אדום.