פנג שואי במבט על

פנג שואי במבט עלהסינים הקדמונים הביאו את המידע העמוק ביותר ברמיזות רבות, בשירים, בחרוזים, במטאפורות  בדומה לאלה המופיעות בספרי חוכמה רבים, לרבות בכתובים היהודים המוכרים לנו כל כך. כשמתחילים לחשוף את השכבה הראשונה מגלים שכבה נוספת מרתקת אפילו  יותר וככל שמוסיפים לחקור מגלים שלט בלתי נראה עליו כתוב:
"ברוכים הבאים לבור ללא תחתית של ידע בלתי נדלה"

בתוך כך מבלי להתכוון כבר בהתחלה וככל שמתקדמים תאים מתעוררים, מתרחבים, תאים חדשים מתגלים, בהירות נוכחת, מודעות עולה  והלב נפתח.

לחכמים הקדמונים מגיע כפיים והרבה כבוד, על זה הם שידעו כבר אז  כמו ממעוף של ציפור ומעוף של אווירון לראות את התמונה הגדולה ברמה האנושית, ברמה יקומית  וגם זו העצומה באמת שאנו מוצאים כשכבר נראה שהבנו את הכל וכל זה כשהרגליים שלנו נטועות על הקרקע.

מפתיע אפילו יותר שהמתגלה בתחילה כמורכב ומסתורי מביא את הפשטות שלו ככל שמוסיפים לחקור. ככל שמצויים במורכבות ובכאוס ובאי הידיעה של הכל  חושפים את הפשטות והקלות, מי היה מאמין?

או אז גם חווים איך המידע נוסק מעבר לבתים, מעבר לאנשים ומעבר לכל מה שנראה או לא נראה לעין.

איך זה נעשה?

כשמתחילים ללמוד פנג שואי שמים את הדגש בעיקר על הצורה ועל מה שנראה לעין, נחשפים לנוסחאות ,לשיטות שונות והסברים רציונאליים כדי שהמיינד יבין.

בתחילה תלמידים מצויים בתעייה ובתהייה כשהם רואים את השיטות השונות כנוגדות זו את זו , לוקח זמן להבין שאין שיטות המתנגדות זו לזו  אלא נקודות מבט נוספות בהסתכלות על מבנה או אנשים והחיבור ביניהם בדומה לשיטות תזונה שונות, בדומה לרפואה מערבית מול רפואה סינית ובדומה לכל דבר שנראה שונה.

נקודות מבט שונות הן ברכה לכל תחום מתפתח, בדומה למדינה שיש בה ערב רב של דתות, לאומים, צבעים, מגדרים, אמונות  ושפות וגם כי נדמה שהם שונים הם בעצם התרחבות של אותו הדבר.

מבינים שאין בשוני נפרדות ככל שנכנסים עמוק פנימה ורואים איך כל השכבות הופכות לאחדות אחת.

ככל שנמצאים בחקירה כל הנוסחאות, הקסגרמות, המספרים וכל השיטות הופכות לאחת  ובאופן דומה האסטרולוגיה, הנומרולוגיה, הרפואה הסינית והפנג שואי מתאחדים לעולם של מטאפיזיקה סינית ופיזיקה קוונטית והרבה מעבר.

כמי שחוקרת ומתמחה בעולם המגוון והעמוק הזה אני יכולה לומר שלאור ההיכרות והעבודה עם מגוון רב מאוד של שיטות פנג שואי הסוד הוא שלא משנה באיזה שיטה משתמשים כדי לגלות את האחדות עם הכל.

בשעה שנעשה יעוץ למבנה נותנים לשיטה לגלות את עצמה ומאפשרים ל"אני" המצוי בתפקיד היועץ  להיות בתהליך של "חשיבה בהיעדר חשיבה" או ב" מיינד בהיעדר מיינד" ואז נותנים לנוסחאות ולתאוריות לעלות בלי להילכד באף אחד מהן  ומתוך זה מתחילים לראות את כל הבית, את הקשר שלו עם חדריו, את הקשר של האנשים עם הבית והקשר של הבית עם הטופוגרפיה.
כל אלה חדלים להיות איך שתפסנו אותם מתוך מקום של שיפוט וביקורת אלא כפי שהם.

זו ההרמוניה האמיתית אליה התכוונו החכמים הקדמונים כשאנו מדברים על פנג שואי. זו הרמוניה של כל השיטות, כל הנוסחאות, כל הצורות והיעדר הצורות, כל הכוכבים, האנשים, המבנה  והסביבה. כל אלה חוברים להרמוניה המשתקפת ביועץ עצמו בשעה שהוא מצוי בשלווה ואחדות עם כל מה שיש.

מסטר צ'וי אומר שרבים מהתלמידים המתחילים להיחשף לשיטה לא מבינים את הרעיון של WUXIN (ללא מיינד) במקום זה הם הופכים לYOUXIN (יותר מידי מיינד) ומביאים דאגות, פחדים, שיפוט לגבי יישום השיטה, ואוסיף ואומר בעיקר לגבי עצמם שאין בהם נחיצות  ומקום.

עם הזמן פנג שואי הופך להיות גם מדע וגם אומנות

לוקח זמן להיות מסטר פנג שואי שאתה

זה קורה כשהלב באמת נפתח