התנשאות- סיפורו של מאסטר לפנג שואי

הטלפון צלצל בשעות הערב המאוחרות  בביתו של המסטר. שם התלמיד הופיע על הצג. המאסטר לא רגיל לשיחות בשעות כאלו אלא אם הן דחופות והן בדרך כלל נדירות. תלמידיו ולקוחותיו הרבים יודעים לכבד את זמינותו ופונים אליו באמת כיש בזה צורך ממקום של כבוד. בתחילה ובסוף כל קורס המאסטר אומר לתלמידיו שהוא זמין לכל שאלה או בקשה וישמח לתת תמיכה בכל זמן, ללא עלות והוא אף שמח שפונים אליו כשיש צורך אמיתי לזה, זה משאיר למאסטר זמן פנוי להוסיף לחקור ולהעמיק אל ערותו.

'שלום מאסטר' אמר התלמיד 'מדבר יובל'. 
'ערב טוב יובל' השיב המאסטר, 'במה אוכל לסייע? 


שאלה ראשונה

 

יש לי שתי שאלות אמר יובל, הראשונה:  האם זו לא התנשאות  לתת יעוץ פנג שואי שעה שאני לא  יודע בוודאות את הכל?

המאסטר, שאוהב לחקור את האמת הופתע מהשאלה שעלתה כעת שנים לאחר שהתלמיד כבר מייעץ ומלמד את הנושא והיה מתלמידיו הראשונים כשהחל להכשיר תלמידים לפני כ20 שנה. לאחר שהתלמיד סיים לימודים של  שנתיים הוא המשיך לרכוש קורסים שונים ממורים בחו'ל ושיתף והתייעץ על כך מפעם לפעם עם המאסטר. המאסטר זוכר שהתלמיד בא לבקר אותו יום אחד והראה לו ספר שרכש בחו'ל של איזה שהיא שיטה. המאסטר אמר אז לתלמיד שהוא למד, חקר והתנסה בשיטה במשך מספר שנים  וחש שהמידע מורכב ובסופו של דבר לא באמת יעיל או שימושי. למרות תשובתו של המאסטר ולמרות שיניב הודה שהוא מתקשה להבין את הכתוב הוא הוסיף לבחור מפעם לפעם בלימוד חלקי של שיטות מורכבות.

המאסטר אוהב שאלות עמוקות הוא נהנה מצד אחד לשוחח על הנושא ומצד שני להביא מפנה בנקודת המבט של תלמידיו.

המאסטר השיב- 'יש שני סוגים עיקריים של תלמידים המתמחים בפנג שואי ועולם המטאפיזקה הסינית. הסוג הראשון הוא של  תלמידים החושבים שהם זקוקים לעוד שיטה ולעוד נוסחה ולעוד ועוד תרגול בכיתה (המהווה פעמים רבות תחליף לתרגול אמיתי בשטח)  כדי לגלות עוד סוד ועד שהם לא ידעו את הכל משהו בפאזל ההגשמה, הערך העצמי והבטחון בחיים יהיה חסר. לאחר שהם מסיימים ללמוד הם רצים לחפש את הדבר הבא והופכים את החיפוש להתמכרות שלא באמת מקדמת אותם כי יותר משהם מבקשים לחקור את האמת הם התמכרו לחיפוש. במקביל יש את המורים שנותנים להבין שיש עוד ועוד מידע חשוב ועוד סוד וכך הם יוצרים באופן מהדהד את הביקוש העונה לצרכי ההתמכרות. המאסטר רואה את המסטרים האחרים מלמדים מידע נהדר  בצד עוד ועוד שיטות שהם טוענים לנחיצותם  כדי להרוויח עוד ועוד כסף. הקורסים שלהם בדרך כלל גם עוסקים בנושא : כיצד להביא כסף דרך פנג שואי והם בהחלט מצליחים בזה. אך לא המורים-מאסטרים ולא התלמידים שהולכים אחריהם מחפשים תשובות אמיתיות ההולכות מעבר לעולם החומר.

הסוג השני של התלמידים הם אלה שמתוך עולם המטאפיסיקה הסינית יכלו לראות את החשוב באמת במידע המדהים הזה. מי שהצליחו בסופו של דבר לצאת מהפיתוי בחיפוש הם גם אותם בודדים שהצליחו ללכת עם ומעבר למטאפיסקה ולהפוך באמת למאסטרים.

המאסטר גילה חמלה ליובל שהשקיע כסף רב ברכישת הקורסים השונים  וזכר שגם הוא היה מהסקרנים לדעת עוד ועוד ולא היה לו פשוט אך בהחלט מתגמל כשהבין שיש לו כבר את כל מה שהוא צריך כדי לגלות הרבה יותר, אך המאסטר ביקש לעורר את התלמיד לשינוי.

'נראה שנלכדת בהבנה המנטלית של הפנג שואי' השיב המאסטר. זה לא על לדעת עוד, כי ככל שתרצה לדעת עוד כך תילכד בבור עמוק יותר ללא מוצא בו תגלה שאתה במקום מוגבל ונפרד ותתקשה לצאת מזה אפילו יותר. ניכר שלאחר שנים של חיפוש נלכדת בתפיסה המוגבלת הזאת אך אם תבחר תוכל גם לצאת מזה כהרף עין.  פנג שואי הוא לא רק על ידע זה על הרצון לסייע לאנשים ובמקום הזה הלימוד מתמזג עם כל מה שאתה צריך לדעת בזמן הייעוץ.

שאלה שניה


השאלה השניה- האם זו לא התנשאות להתערב בחיים של אנשים, לעזור להם להיות בזוגיות, להצליח במשפט וכדומה

המאסטר לקח נשימה עמוקה, הקשיב לשאלה וזכר איך במהלך השנים המליץ לתלמיד להיפתח לדברים אחרים וללכת מעבר לנוסחאות מוגבלות אך התלמיד נותר בשלו ושום דבר לא באמת השתנה בחייו ולא חווה מאז צמיחה אמיתית. המאסטר השיב  'נראה  שלאחר כל השנים הללו שהשקעת בלימוד שכחת את עצמך. השאלה הזאת מעולם לא העסיקה אותי , כי כאשר אני מגיע לייעץ אין בכוונתי לפתור לאנשים את הבעיות שלהם אלא להראות להם את הדרך ללכת מעבר לבעיות. כמאסטר אני מסייע  לראות היכן באמת האנשים נעצרו  ומה באמת חשוב ופעמים רבות זה הולך מעבר למה שהם חושבים שהם רוצים.
לא אוכל להביא זוגיות לאף אחד אם הוא לא באמת רוצה בזה  אך אוכל לסייע ללקוח לראות מהו הדבר הבא עבורו וכיצד לשחרר אנרגיה שכבר לא זורמת בביתו ובחייו כדי לפתוח את המרחב להזדמנויות חדשות שהם פעמים רבות מעבר למה שלקוח מבקש.  
התנשאות  בשתי השאלות ששאלת קשורה לאגו והיא קשורה לתפיסה שלך את עצמך ולא לשיטה עצמה.

המאסטר הזמין את התלמיד להתבונן פנימה, לשוב לתמימות ולפשטות של המידע שכבר יש לו ושהוא כה נהנה לקבל ולזכור מדוע מלכתחילה הוא ביקש ללמוד פנג שואי.
לאחר מכן יובל ביקש להמשיך לשאול עוד אך המאסטר סיים ואמר
'עכשיו הזמן להבין איך אנרגיה באמת עובדת וכעת עלי לסיים, לילה טוב'

השיחה הזאת אכן התנהלה שבוע שעבר בין מורה לתלמיד (עם שם שונה)  ויש בה להראות  ששום דבר הוא לא על הידע לבדו זה הכל על תפישה או במילים אחרות בחירה של תודעה.