הצ'י של בינת ג'ביל- QI Men Dunjia

images (10)שרונה פומס מציעה לדן חלוץ להחזיק צמוד אליו יועץ לאסטרטגיה סינית ולנצח במלחמה הבאה, ע"י חישוב איכות הצ'י בזמן הלחימה 
 הכתבה הופיעה בוואלה,אלטרנטיבלי 

 



 
אמנות האסטרטגיה הסינית כוללת שיטות שונות ללימוד התגוננות, תקיפה ויישוב סכסוכים. אחת מהן היא 'קי מן דנג'יה' – QI Men Dunjia. פירוש קי מן הוא "דלתות מסתוריות" ודנג'ה פירושו "הסתר את המנהיג". 
קי מן דנגה היא מעין נוסחה לחישוב איכות הצ'י (אנרגית החיים) דרך שימוש ברצף הזמן, מרחב וכיוון להתקפה ולהגנה מוצלחת. השיטה הייתה בשימוש במלחמות בתקופות קדומות וסייעה לשושלות הסיניות בתכנון האסטרטגיה הצבאית.

לאחר שהשתתפתי בכנס בנושא, שהעביר GK HAM, הראשון שתרגם את 'קי מן דנג'יה' לאנגלית והסכים לחשוף את הנושא שנחשב לנסתר, ביקשתי ליישם את השיטה על שני תאריכים מלחמתיים שנויים במחלוקת בזמן "מלחמת לבנון השנייה": 12.8.06 (הקרב בוואדי סלוקי) ו-24.7.06 (הכניסה לבינת ג'ביל). 

הכניסה לוואדי סלוקי 
258179-18 (1)

מפת קי מן ד'נגיה ליום ה-12 באוגוסט. צ'י שיש בו שפיכות דמים ותאונות

ב-12 באוגוסט, יומיים לפני הכרזת האו"ם על הפסקת אש, החל צה"ל בהרחבת הפעולה הקרקעית, במטרה להגיע לנהר הליטני. חילופי אש קשים אירעו בכל הגזרות. בקרבות נהרגו כ-80 מחבלים, אך במחיר כבד לצה"ל, הקשה ביותר עד אז: 24 חיילים נהרגו, למעלה מ-84 חיילים נפצעו, מהם 13 קשה ומסוק יסעור הופל. 

שניים מההרוגים נדרסו בשוגג על ידי טנק, 4 נהרגו ממטען גחון והשאר נהרגו בחילופי אש וירי טילי נ"ט. כוחות שרון נכנסו לוואדי ונקלעו למארב בו נפגעו מספר טנקים ממטעני גחון וטילי נ"ט. הטנקים חולצו בידי דחפורים וכוחות הנדסה ומאוחר יותר נשמעה ביקורת קשה על ההוראה להיכנס לוואדי. 

מפת קי מן ד'נגיה לחישוב צ'י ביום 12/8/06 – יום ין מים תרנגול. הכיוון מצפון לדרום. 

בבדיקה של איכות הצ'י באותו יום, רואים דלת SCENIC שאינה מומלצת לפעולות רשמיות או מלחמתיות, אך גם אינה גרועה. 

כוכב לא טוב שנקרא TIAN PENG – כוכב של מים הנמצא בארמון אש, בעייתי ומצביע על קונפליקט. 

מתכת ינג ומתכת יין – GENG XIN– הוא צירוף שמים וארץ, המצביע על צ'י שיש בו שפיכות דמים ותאונות. 

כוכב היום 9 כוכב חודשי: 3 מדבר על הפתעות ו-4 על היסוסים ובעיות תקשורת. 

הקרבות בבינת ג'ביל 

258183-5 (1)

מפת קי מן ד'נגיה ליום ה-24 ביולי. סימנים המעידים על יום בעייתי ומסוכן במיוחד 
ב-24 ביולי יצא לדרך מבצע "קורי פלדה". כוחות גולני וחטיבת הצנחנים נכנסו אל העיירה בינת ג'ביל, שם התנהלו קרבות קשים בהם נהרגו 8 חיילים ולמעלה מ-80 מחבלים. במהלך הקרב נזרק רימון לתוך החדר שבו שהו סרן רועי קליין וחייליו, קליין זינק על הרימון תוך צעקת 'שמע ישראל' ונהרג, וכך הציל את חייליו. דן חלוץ זכה לביקורת חריפה על שגיאה טקטית חמורה בפעולה זו. 

מפת קי מן ד'נגיה לחישוב צ'י ביום 24/7/06 – ינג עץ נמר. הכיוון מצפון לדרום. 

דלת SCENIC, כאמור, אינה מומלצת לפעולות רשמיות, מלחמתיות. היא אינה גרועה, אך צרוף האלמנטים מצביע על מושג הנקרא "נחש חודר לאדמה" – FU YIN DI WANG, כלומר הכל בכאוס ובעייתי באופן קיצוני. 

גם בלי לבדוק מראש מהם השערים והכוכבים ביום זה, הוא נחשב בעייתי בכל מקרה. הצ'י של היום לא יציב בשל המיקום החוזר של הגזע מעל הענף בכל ארמון וכיוון. בנוסף, כוכב היום הוא 1, כך שכוכב 5 יומי נמצא בדרום. כוכב 5 ידוע כבעייתי ומסוכן במיוחד. 

חשוב לציין שבחישוב הצ'י היומי השעה חשובה אף היא. כיוון שלא הייתה לי שעת התקפה מדויקת, התייחסתי רק ליום. כמובן שיש שעות טובות יותר או פחות לתקוף, אך כאשר מדובר בחיים יקרים של חיילים, ברור שכדאי להתחשב גם ביום, באופן כללי. 

שימוש במידע רב ערך זה, עשוי למנוע לבטים, חיכוכים והיסוסים בהם נתקלים מפקדים בכל מלחמה. 

צו 8 לצ'י השמיימי 

השימוש בכלים שמציעה המטפיסיקה, לרבות קי מן דנגיה, מאפשר לנו לשלוט בנסיבות ולא להיות נשלטים על ידיהן. ניתן לגייס את עזרת הצ'י השמימי (גורל ומזל), כיוון ותנאי שטח (צ'י של האדמה) ובשיתוף עם הגורם האנושי, ליצור הרמוניה רבת עוצמה בקביעת החלטות. 

כשם שהקיסר בסין העתיקה העסיק יועץ לענייני לחימה, כך מוזמנים מפקדי הצבא הישראלי להיעזר בטקטיקות נוספות שעשויות לחסוך קורבנות, זמן רב ואנרגיה, וכדי להגיע להצלחה מקסימלית ככל האפשר. 

ומה שנכון לעיתות מלחמה בוודאי נכון גם לעיתות שלום.